کد خبر: 475461

اینکه "عقل ناقص" بود آقای مطهری!

علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیراً در حساب توییتر خود نوشته است:

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جماران گزارش داد: علی مطهری، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اخیراً در حساب توییتر خود نوشته است:

"‌از جناب باهنر بعید بود که بگویند اگر کسانی ‎انتخابات را تحریم کنند از نظام خارج شده‌اند. من هیچ‌گاه طرفدار تحریم انتخابات نبوده‌ام ولی عقل سلیم می‌گوید کسی می‌تواند به روش برگزاری انتخابات انتقاد داشته باشد و تحریم کند و نظام را هم قبول داشته باشد."

*عقلی که آقای مطهری بر مبنای آن چنین قضاوتی را مطرح کرده نه عقل اصیل و نه عقل سلیم بوده بلکه "عقل ناقص" بوده است.

زیرا جمهور همواره بزرگترین دستاورد قرارداد اجتماعی است و میثاق جمهور نیز انتخابات است که دلالت بر وجود مردمسالاری در یک جامعه می‌کند.

از همین رو پشت کردن به انتخابات و ذبح صندوق رأی در هیچ شرایطی پذیرفته نیست و هرکس با هر میزان انتقادی به نظام سیاسی عادل یا ساز و کار برگزاری انتخابات در نظام سیاسی عادل؛ مکلف به حضور در انتخابات و تشویق به حضور است.

جالب آنکه مثلا می‌دانیم اصلاح‌طلبان حتی در انتخابات سال 92 با اینکه چهره اصلی مورد حمایتشان (مرحوم هاشمی) نیز ردّ صلاحیت شد اما به دلیل شأنیت انتخابات از "نامزد نزدیک" حمایت کردند. اما امروز کسانی از آنها به دلیل کنار رفتن پرده‌ها و شتاب گرفتن علائق شریرانه؛ حاضر به تکرار آن رفتار درست نیستند و تقلا می‌کنند تا برای "تحریم انتخابات" مانیفست بتراشند!

ما همچنین برای واضح‌تر شدن عقل ناقصی که مطهری بر آن ابتنا کرده؛ این سؤال فلسفی را مطرح می‌کنیم که آن رجل و آن حزب سیاسی که صندوق رأی را تحریم می‌کند چه راه دیگری جز "برداشتن اسلحه" برای عملگری سیاسی و تأثیرگذاری خواهد داشت؟!

این سؤالی است که امثال آقای مطهری باید به آن پاسخ بدهند.

منبع: مشرق

مرتبط ها